Το πιο κοινό λάθος για την αποτελεσματική εφαρμογή Service & Asset Management, και κατ’ επέκταση στην επίτευξη υψηλής απόδοσης, είναι η προσπάθεια να κατανοηθούν και να αναλυθούν τα οικονομικά δεδομένα, χωρίς τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις και χωρίς την ορθή διαχείριση των εργασιών των τεχνικών ομάδων, που σχετίζουν άμεσα την καθημερινή συμπεριφορά της Εγκατάστασης με τα οικονομικά μεγέθη.
Επιπρόσθετα, το Asset management πολλές φορές είτε θεωρείται ως μια διακριτή δραστηριότητα, η οποία επιβλέπει όλες τις άλλες δραστηριότητες, ξεχωριστή από τη διαχείριση των τεχνικών ομάδων είτε εκπονείται από οικονομικούς managers.
Επαναπροσδιορίζοντας το Service & Asset Management: Γεφυρώνοντας τις αποστάσεις
Στην enerdia επαναπροσδιορίζουμε το service & asset management ως μια δομική δραστηριότητα κάθε Ενεργειακής Εγκατάστασης, η οποία συνδυάζει όλες τις εργασίες που σχετίζονται με την εγκατάσταση με τέτοιο τρόπο, ώστε να παράγει οικονομική πρόοδο και επιτυχία για τον Επενδυτή.
Έτσι, το αποτελεσματικό service & asset management πρέπει να συνδυάζει τα παρακάτω:
Εταιρική Κουλτούρα
Πρέπει να ενισχύει και να διαμορφώνει εταιρική κουλτούρα και δεσμούς μεταξύ του επενδυτή, του Asset manager, του O&M και οποιουδήποτε σχετίζεται με την εγκατάσταση. Επομένως, πρέπει να συνδέει οποιαδήποτε ενέργεια των τεχνικών ομάδων, με κάθε εξοπλισμό της εγκατάστασης και ταυτόχρονα, με τις οικονομικές προσδοκίες του Επενδυτή.
Γέφυρα Επικοινωνίας
Πρέπει να δημιουργεί μια κοινή γλώσσα μεταξύ των Τεχνικών και των Οικονομικών ομάδων με τέτοιο τρόπο, ώστε κάθε ενέργεια, και επομένως κάθε αποτέλεσμα αυτής να προάγει αποτελεσματικά τους στόχους της επένδυσης.
Διασπορά της Γνώσης
Η γνώση και η εμπειρία είναι το κλειδί για την αποτελεσματικότητα του O&M. Επομένως, η τεχνογνωσία και οι καλές πρακτικές πρέπει να ρέουν διαρκώς μεταξύ όλων των εμπλεκομένων σε μια επένδυση με τέτοιο τρόπο, ώστε η καλή πρακτική να βελτιώνεται συνεχώς και, ταυτόχρονα, να παραμένει ως περιουσιακό στοιχείο του Επενδυτή, εξασφαλίζοντας τον κύκλο ζωής της επένδυσης ανεξάρτητα από το προσωπικό της λειτουργίας & συντήρησης.
Οδικός Χάρτης Επιτυχίας
Why, how much, when, if, how and who. Those questions must be easily answered by the Asset Management activity at any given time of the investment life-cycle, and at the same time, to promote clear guidelines for decision making.
Διαχείριση Πόρων
Είναι απαραίτητο να δύναται οποιαδήποτε στιγμή να εντοπιστεί και να αναλυθεί η απόδοση και οι δυνατότητες όλων των διαθέσιμων πόρων, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει η βέλτιστη κατανομή τους, προκειμένου να επιτευχθεί η μεγιστοποίηση της παραγωγής και της απόδοσης της Λειτουργίας & Συντήρησης.
Αξιόπιστα KPIs
Χρειαζόμαστε αξιόπιστες, μετρήσιμες και αδιάβλητες μεθόδους, οι οποίες θα βοηθούν τον Επενδυτή Ενέργειας να εντοπίσει, εάν και ποιος από τους διαθέσιμους πόρους του δεν του επιστρέφουν το μέγιστο των δυνατοτήτων του, σε σχέση με την απόδοση παραγωγής και των Εσόδων της εγκατάστασης.
Επιτυγχάνοντας την Αριστεία
Η Αριστεία επιτυγχάνεται μόνο, όταν όλες οι πληροφορίες που σχετίζονται με την οικονομική επιτυχία της επένδυσης διαμοιράζονται σε όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτή και, ταυτόχρονα, το αποτέλεσμα των διαδικασιών του Service & Asset Management παράγει:
Βιβλίο Service
Αναλυτικά Ιστορικά στοιχεία συμπεριφοράς της Εγκατάστασης.
Αναλυτικό Σύστημα Εντολών Εργασίας
Διαφανές και μετρήσιμο σύστημα διαχείρισης πόρων και αναφορών (reporting).
Σύνδεση Εξοπλισμών
Όλες οι ενέργειες και οι εργασίες που σχετίζονται με την Εγκατάσταση συνδέονται άμεσα με τους εγκατεστημένους εξοπλισμούς και τα εξαρτήματά τους.
Μηδενική απώλεια πληροφορίας
Οι αναφορές (reports) του Service & Asset management αντανακλούν πλήρη ανάλυση συμπεριφοράς των εξοπλισμών, καθώς επίσης και της απόδοσης των τεχνικών ομάδων σε σχέση με την απόδοση παραγωγής.
Επιτυγχάνουμε Άριστο Service & Asset εξασφαλίζοντας τη μεγιστοποίηση της απόδοσης της Επένδυσης και Οικονομική πρόοδο μέσω: